top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תnati danor

הכנה לראיונות עבודה- מה קריטי לדעת לפני שמתראיינים?

קיבלתם זימון לראיון עבודה? הידד! מה עכשיו? איך מגיעים מוכנים לראיון עבודה?

אפשר לכתוב ספר על הכנה לראיונות עבודה, אבל ננסה לתמצת ולזקק עבורכם את הנקודות החשובות ביותר:


  1. למדו את המוצר/שירות של החברה- בין אם מדובר במוצר טכנולוגי, או שירות כלשהו, למדו היטב מה החברה עושה. בין אם דרך הלינקדאין, ובין אם דרך מכרים שעובדים בה, חשוב לדעת בדיוק מה היא מציעה, איזה פתרונות היא מעניקה, מי קהל היעד שלה ומי הלקוחות.

  2. נסו לברר מי עומד לראיין אתכם- יכול להיות שתופתעו, ואתם מכירים את המראיין/ת, או אולי הוא או היא למדו עם קרוב משפחה שלכם בתיכון או שירתו יחד בצבא. זה נחמד, כי אז תוכלו לפתח סמול טוק ולהתחיל באווירה קלילה.

  3. נסו לנהל שיחה זורמת ונינוחה, מאשר ראיון רשמי וכבד. זו הזדמנות מצוינת לקחת את המושכות ליידים ולספר על עצמכם, ברוגע וביטחון. חשבו מה נכון להגיד, מה חשוב לכם להבליט? איזה כישורים אתם מביאים איתכם לתפקיד הבא? מהן החוזקות שלכם? פרטים שאינם משרתים את המטרה- אתם לא מחויבים לחשוף.

  4. ספרו דברים אישיים- אם הם מעידים עליכם לטובה. למשל- רצתם מרתון בזמן האחרון? מנגנים על כלי נגינה מאז שאתם קטנים? מעולה! שתפו את המראיין. זה יכול להעיד שאתם בעלי התמדה, נחישות, ורצון להצליח. מאידך, אם אתם אוהבים לטייל המון, זה יכול להדליק נורה אדומה, שאולי תרצו לקחת ימי חופש על מנת לחקור את שביל ישראל. הגיעו מוכנים מראש עם הסיפור, הנרטיב, אודותיכם.

  5. היו מוכנים לכל סוג שאלה (כן, תתאמנו בבית ותעשו רשימה של תשובות לשאלות נפוצות, כך גם אם לא תענו על שאלה ספציפית, תדעו איך עונים על סוג השאלה הנשאלת).

שאלות מאתגרות: היו מוכנים עם תשובות לשאלות מאתגרות כמו- ספר/י לי על החולשות שלך? ספר/י לי על פעם בה נכשלת. שתף/י על קונפליקט שהיה לך עם המנהל הקודם שלך ואיך הצלחת להתגבר עליו?

אלו שאלות בהן יש סיטואציה, וחשוב לענות עליהן לפי מודל הסטאר. (ראו פוסט נפרד).

שאלות היפותטיות: מה היית עושה במצב בו... איך היית מתמודד במקרה ו..

שאלות פתוחות: מה נותן לך מוטיבציה? מיהו מודל לחיקוי עבורך? איפה את/ה רואה את עצמך בעוד 10 שנים? מה המנהל הנוכחי יעיד עליך?


6. שאלו שאלות והביעו עניין- זוכרים את סעיף 1? להשתדל שזו תהיה שיחה זורמת ונינוחה. מכאן, שגם אתם מראיינים את המראיין! זה ממש דייט, רק בלי הרומנטיקה :) לשאול שאלות ענייניות מעיד על סקרנות. אז מה כדאי לשאול? מהו המשך התהליך? האם יהיו מבחני בית? מבחנים אנליטיים? כמה ראיונות יש סה"כ?

איך נראה היומיום של מי שעושה את התפקיד?

האם הלקוחות מולם אני אעבוד הם מהארץ או מחו"ל?

מהי רמת האנליטיות הנדרשת?

האם עובדים שעות נוספות? סופ"שים?

כמה אנשים יש בצוות? במחלקה?

למי אני מדווח/ת?

כמה זמן לוקח הליך הגיוס ומתי אני עתיד/ה לשמוע מכם תשובה?


7. בהמשך ישיר לסעיף 6- בראיון עבודה זה לגיטימי לחלוטין לדבר על ציפיות שכר. אם הראיון הוא מול מגייסת למשל, יכולים בהחלט להציף את הנושא, ולציין כמה אתם רוצים להשתכר. יכול להיות שהראיון הראשון אינו מול משאבי אנוש, ולכן יגידו לכם לחכות לראיון הבא במידה ותעברו. זה לגיטימי לשאול לגבי תנאים, אופציות, בונוסים, הסדרי אוכל (תן ביס, סיבוס) ועוד.


מרגישים שעדין אתם צריכים סיוע בהכנה לראיון? דברו איתנו :)




13 צפיות0 תגובות
bottom of page